het laatste nieuws

Het is officieel, op 1 juni a.s. om 12.00 uur mogen de deuren weer open!
Onze medewerkers heten je weer van harte welkom. Om het bezoek voor iedereen veilig én prettig te laten verlopen, is er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.

  • je dient altijd een reservering te maken, ook wanneer je reeds in het bezit bent van een kaartje (zoals museumkaart, social deal voucher, dagjeweg.nl voucher e.d.). Zo kunnen we garanderen dat er niet teveel bezoekers tegelijkertijd aanwezig zijn;
  • wij gaan uit van een museumbezoek dat maximaal 2 uur duurt. Op deze manier kunnen wij er altijd zeker van zijn dat er niet teveel bezoekers tegelijk aanwezig zijn;
  • bezoek het museum alleen of enkel met je huisgenoten. Helaas is het voor ons (nog) niet toegestaan o.a. schoolgroepen, BSO’s en scoutinggroepen te ontvangen;
  • houd rekening met elkaar en houd voldoende afstand tot anderen;
  • heb je klachten (neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest, verhoging, koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid)? Blijf dan thuis! Wij zien je graag weer terug als je klachtenvrij bent;
  • val je in een risicogroep? Overweeg of het verstandig is om ons op dit moment te bezoeken;
  • we hanteren een duidelijk aangegeven looproute met éénrichtingsverkeer in het museum;
  • de garderobe is gesloten. Je dient jassen en tassen bij je te houden;
  • eten en drinken is op dit moment helaas niet toegestaan in het museum, hiervoor kun je terecht in het naastgelegen Grand Café Aan de Beek.  Let op; reserveren verplicht.  Kijk voor reserveringen en overige informatie op www.grandcafeaandebeek.nl of bel naar 026 – 443 04 76.

Veel gestelde vragen en antwoorden:

Wat zijn de openingsdagen- en tijden?
Het museum opent op 1 juni a.s., Tweede Pinksterdag,  om 12.00 uur weer haar deuren. Voorlopig worden aangepaste openingstijden gehanteerd; dinsdag t/m vrijdag 12.00 – 17.00 uur, zaterdag en zondag en feestdagen 10.00 – 17.00 uur.

Kan ik gewoon langskomen of telefonisch reserveren?
Nee, je dient online een reservering te maken OOK indien je reeds in het bezit bent van een museumkaart of voucher aangekocht via Social Deal, Dagjeweg.nl en overige aanbieders. Binnen enkele dagen kun je online een reservering maken in onze ticketshop.

Ik had reeds een entreekaartje via Social Deal, Dagjeweg.nl, Bankgiroloterij of overige aanbieder, maar deze is verlopen. Kan ik nu toch naar het museum?
Je dient in het bezit te zijn van een geldig entreebewijs. Je kunt rechtstreeks contact opnemen met de actiepartner waar je je voucher hebt aangeschaft om je voucher te laten verlengen. Contactgegevens staan op de voucher of in het emailbericht dat je van de betreffende actiepartner hebt ontvangen. Bij het museum kunnen wij helaas niet jouw voucher verlengen. Nadat je in het bezit bent van een geldig entreebewijs maak je een reservering via de online ticketshop welke binnen enkele dagen beschikbaar zal zijn op onze website. Bij aankomst laat je zowel je reserveringsbewijs als je entreebewijs scannen. Indien je één van de twee niet kunt laten scannen heb je helaas geen toegang tot het museum.

Ik heb een museumkaart, moet ik dan toch reserveren?
Ja, ook indien je in het bezit bent van een museumkaart dien je een reservering te maken, zodat wij inzichtelijk hebben hoeveel mensen er op een bepaalde tijd in het museum zullen zijn. Een reservering kan binnen enkele dagen gemaakt worden via onze online ticketshop.

Waar kan ik een reservering plaatsen?
Momenteel wordt er hard gewerkt aan de online ticketshop. Deze zal binnen enkele dagen gereed zijn.

Ik heb een reservering gemaakt, maar krijg nu toch klachten. Kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. In geval van ziekte (en dus een bezoeker die afzegt, of een bezoeker die door de front office geweigerd wordt) geven we geen geld terug, maar een voucher, waarop datum en aantal wordt ingevuld.

Welke maatregelen hebben jullie getroffen om een bezoek zo veilig mogelijk te laten verlopen?
Bij de ingang, in het museum en bij de uitgang is desinfectiemiddel beschikbaar. Bij de ingang hangen handschoenen voor degenen die hier prijs op stellen. Er is een eenrichtingsverkeer route gemaakt. In alle toiletten zijn vloeibare zeep en papieren handdoekjes aanwezig. Toiletten worden vaker schoongemaakt.

Stellen jullie mondkapjes ter beschikking?
Nee, er worden geen mondkapjes verstrekt aan bezoekers. Als je een mondkapje wilt dragen tijdens je bezoek dien je deze zelf elders aan te schaffen.

Zijn er extra kinderactiviteiten?
Jazeker. Elke dag kan er shampoo gemaakt worden. Dinsdag t/m vrijdag tussen 12.15 uur en 16.30 uur. Zaterdag, zondag en feestdagen tussen 10.15 uur en 16.30 uur. Bij aankomst in het museum kun je hiervoor met je gezelschap een familietafel op een bepaald tijdstip reserveren. Ook hiervoor geldt dat het aantal beschikbare plaatsen beperkt is. Je kunt niet vooraf reserveren. De kosten bedragen € 1,50 per flesje.

In het weekend en op feestdagen kun je tussen 9.30 uur en 16.00 uur deelnemen aan de populaire activiteit “watermonsters gezocht!”. Dit kun je vóór of ná je bezoek aan het museum doen. Ook hier geldt een maximum aantal deelnemers. Kaartjes hiervoor koop je ter plekke bij het uitgiftepunt voor het museum. Je kunt hiervoor niet vooraf reserveren.  Het is wel mogelijk om deel te nemen aan deze activiteit ook al bezoek je het museum niet. De kosten bedragen € 1,50 per kind indien je in het bezit bent van een geldig entreebewijs voor diezelfde dag of € 3 per kind wanneer je het museum niet bezoekt.

Kan ik met mijn klas, scouting of BSO terecht?
Nee, vooralsnog mogen wij enkel gezelschappen ontvangen. Onder gezelschap wordt verstaan: mensen die gezamenlijk een huishouden voeren of een sociale eenheid vormen, zoals een gezin, partners of huisgenoten.

Ik wil graag een kinderfeestje reserveren.
Voorlopig is het niet mogelijk een kinderfeestje te vieren in het museum. Zodra dit weer mogelijk is wordt dit vermeld op de website.

Mag ik zelf eten en drinken meebrengen?
In tegenstelling tot voorheen, is het momenteel niet mogelijk te eten en drinken in het museum.

Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur, zaterdag t/m zondag tussen 10.00 en 17.00 uur op 026 – 445 25 48. Je kunt ook mailen naar info@watermuseum.nl.