het laatste nieuws

We heten je weer van harte welkom voor een bezoek!

Om het bezoek voor iedereen veilig én prettig te laten verlopen, is er een aantal zaken waar je rekening mee moet houden.

Om voldoende afstand te kunnen houden is het maximum aantal bezoekers per dag beperkt. Wil je zeker zijn dat je terecht kunt, reserveer dan hier (ook als je al een entreebewijs of museumkaart hebt).

  • We raden je aan om een reservering te maken, ook wanneer je reeds in het bezit bent van een kaartje (zoals museumkaart, social deal voucher, dagjeweg.nl voucher e.d.). Zo kunnen we garanderen dat er niet teveel bezoekers tegelijkertijd aanwezig zijn;
  • wij gaan uit van een museumbezoek dat maximaal 2 uur duurt. Op deze manier kunnen wij er altijd zeker van zijn dat er niet teveel bezoekers tegelijk aanwezig zijn;
  • houd rekening met elkaar en houd voldoende afstand tot anderen;
  • heb je klachten (neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest, verhoging, koorts (boven 38 graden Celsius) en/of benauwdheid)? Blijf dan thuis! Wij zien je graag weer terug als je klachtenvrij bent;
  • val je in een risicogroep? Overweeg of het verstandig is om ons op dit moment te bezoeken;
  • we hanteren een duidelijk aangegeven looproute met éénrichtingsverkeer in het museum;
  • de garderobe is gesloten. Je dient jassen en tassen bij je te houden;
  • eten en drinken is op dit moment helaas niet toegestaan in het museum, hiervoor kun je terecht in het naastgelegen Grand Café Aan de Beek. (tekst reserveren weglaten).  Kijk voor reserveringen en overige informatie op www.grandcafeaandebeek.nl of bel naar 026 – 443 04 76.

Veel gestelde vragen en antwoorden:

Wat zijn de openingsdagen- en tijden?
Van 4 juli t/m 30 augustus a.s. is het museum 7 dagen per week open van 10.00 – 17.00 uur.

Kan ik gewoon langskomen of telefonisch reserveren?
Reserveren is niet meer verplicht, maar als je zeker wil zijn dat je terecht kunt op de gewenste dag en tijd raden we je aan te reserveren. We mogen maar een beperkt aantal bezoekers tegelijk in het museum ontvangen. Reserveren is kosteloos en kan ook als je reeds in het bezit bent van een museumkaart of voucher aangekocht via Social Deal, Dagjeweg.nl en overige aanbieders.

Ik had reeds een entreekaartje via Social Deal, Dagjeweg.nl, Bankgiroloterij of overige aanbieder, maar deze is verlopen. Kan ik nu toch naar het museum?
Je dient in het bezit te zijn van een geldig entreebewijs. Je kunt rechtstreeks contact opnemen met de actiepartner waar je je voucher hebt aangeschaft om je voucher te laten verlengen. Contactgegevens staan op de voucher of in het emailbericht dat je van de betreffende actiepartner hebt ontvangen. Bij het museum kunnen wij helaas niet jouw voucher verlengen. Nadat je in het bezit bent van een geldig entreebewijs maak je bij voorkeur een reservering via de online ticketshop. Bij aankomst laat je zowel je reserveringsbewijs als je entreebewijs scannen. Indien je één van de twee niet kunt laten scannen heb je helaas geen toegang tot het museum.

Ik heb een museumkaart, moet ik dan toch reserveren?
Reserveren is niet meer verplicht, maar als je zeker wil zijn dat je terecht kunt op de gewenste dag en tijd raden we je aan te reserveren. We mogen maar een beperkt aantal bezoekers tegelijk in het museum ontvangen. Reserveren is kosteloos en kan ook als je in het bezit bent van een museumkaart.

Ik wil een museumkaart kopen, moet ik dan toch reserveren?
Als je na aankoop van je museumkaart direct het museum wilt bezoeken, ja. Geef bij het reserveren aan dat je in het bezit bent van een museumkaart.

Als je enkel een museumkaart wilt kopen, maar niet direct het museum wil bezoeken, bestel je museumkaart dan online via www.museumkaart.nl

Waar kan ik een reservering plaatsen?
In het menu vind je “tickets”.

Ik heb een reservering gemaakt, maar krijg nu toch klachten. Kan ik mijn geld terug krijgen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk. In geval van ziekte (en dus een bezoeker die afzegt, of een bezoeker die door de front office geweigerd wordt)> dit laatste kan misschien wel weg, we hoeven geen gezondheidscheck meer te doen geven we geen geld terug, maar een voucher, waarop datum en aantal wordt ingevuld.

Welke maatregelen hebben jullie getroffen om een bezoek zo veilig mogelijk te laten verlopen?
Bij de ingang, in het museum en bij de uitgang is desinfectiemiddel beschikbaar. Bij de ingang hangen handschoenen voor degenen die hier prijs op stellen. Er is een eenrichtingsverkeer route gemaakt. In alle toiletten zijn vloeibare zeep en papieren handdoekjes aanwezig. Toiletten worden vaker schoongemaakt.

Stellen jullie mondkapjes ter beschikking?
Nee, er worden geen mondkapjes verstrekt aan bezoekers. Als je een mondkapje wilt dragen tijdens je bezoek dien je deze zelf elders aan te schaffen.

Zijn er extra kinderactiviteiten?
Jazeker. Elke dag kan er shampoo gemaakt worden tussen 10.15 uur en 16.00 uur. Bij aankomst in het museum kun je aangeven hieraan deel te willen nemen. Ook hiervoor geldt dat het aantal beschikbare plaatsen beperkt is. Je kunt niet vooraf reserveren. De kosten bedragen € 1,50 per flesje.

Tijdens de zomervakantie kun je tussen 10.15 uur en 16.00 uur deelnemen aan de populaire activiteit “watermonsters gezocht!”. Ook hier geldt een maximum aantal deelnemers. Kaartjes hiervoor koop je ter plekke bij het uitgiftepunt voor het museum. Je kunt hiervoor niet vooraf reserveren.  Het is wel mogelijk om deel te nemen aan deze activiteit ook al bezoek je het museum niet. De kosten bedragen € 1,50 per kind indien je in het bezit bent van een geldig entreebewijs voor diezelfde dag of € 3 per kind wanneer je het museum niet bezoekt.

Er is een speurtocht voor kinderen van 4 t/m 6 jaar en een speurtocht voor kinderen vanaf 7 jaar. Deze koop je bij de balie voor € 1.

Ik wil graag een kinderfeestje reserveren.
De mogelijkheden hiervoor zijn op dit moment beperkt. Voor overleg hierover kun je ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur op 026 – 445 25 48 of mailen naar info@watermuseum.nl.

Mag ik zelf eten en drinken meebrengen?
In tegenstelling tot voorheen, is het momenteel niet mogelijk te eten en drinken in het museum. Voor eten en drinken kun je terecht in het naastgelegen Grand Café Aan de Beek. Ook hier is reserveren gewenst, ook wanneer je op het terras wilt zitten. Tel. 026 – 443 04 76.

Ik heb een vraag over mijn online ticketbestelling/ -betaling.
Voor de afhandeling van online bestellingen van entreekaartjes werken wij samen met Ticketcounter. Voor vragen inzake bestellingen/ betalingen kunt u contact opnemen met Ticketcounter tel. 010 – 7516400

Staat jouw vraag er niet tussen? Je kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur, zaterdag t/m zondag tussen 10.00 en 17.00 uur op 026 – 445 25 48. Je kunt ook mailen naar info@watermuseum.nl.